2012/06/01

My Nepali friend.

20110206-_DSC3053Arjun
My Nepali friend, Arjun Pandey. Nikon D300 + AT-X 165 PRO DX

Let me introduce my best Nepali friend,
Arjun Pandey.

He's very kind and gentle guy, and he helped me so much when I was in Nepal.
He has worked as travel guide for many years, has much experience of trekking.

Always he gave me good information about travelling Nepal in his fluent English with smile.
When I had troubles, he really worried about me and gave me many helps.
He's good guy. and my real friend.

When you go to Kathmandu Nepal, Visit Thamel and knock the door of his office.
And say "I'm Sinh's friend".
You would have good time with him.

his company's site, my photos have been used in this site.
Check it!

■ GREEN VALLEY NEPAL ■



さて今日はネパールの友人を紹介。
というか、載せてくれって言うからさ…。

彼の名前はアルジュン・パンデイ…って発音あってるのかな?定かではないけど。
フェイスブック経由で、スペイン人のペピートに紹介してもらったんだけど
なかなか好青年でいいヤツです。

カトマンズのタメル地区で旅行会社を経営しております。
優しそうな顔をしているでしょ?いいヤツなんですよ。
色々情報も教えてくれるし、震災の時は本当に心配してくれたし。

金にならない僕のような貧乏旅行者の荷物を預かってくれたり、
チケットを手配してくれたり、荷物の郵送をしてくれたり…。
で、ツアーには参加しないと…。
だから僕はあまりもうかる客じゃないと思うんだけど
いつも流暢な英語と笑顔で、出迎えてくれました。

残念がら日本語はできないので客は西洋人が多いかな。
でも日本人のたまり場が苦手な人や、英語の練習したい人には
彼はとてもよい友人になってくれると思います。
タメルに行く方は、僕の友人だと言って顔を出すと面白いかもしれないよ。

どうぞよろしく。

彼のオフィスのURL,僕の写真も使われています。よかったらご覧くださいっ。

■ GREEN VALLEY NEPAL ■


20110206-_DSC3052Arjun
Arjun Pandey. Nikon D300 + AT-X 165 PRO DX

0 コメント:

Post a Comment