2011/03/16

Am going back.

boyinGanga7062
An Indian boy in Ganga,Banaras India Nikon D300 + Ai AF Zoom Nikkor 28-200mm/F3.5-5.6D(IF)

小舟で渡ったガンジス川の対岸に立っていた少年。
時折インドで出会う人々の、視線の強さに惹かれます。
目の力は、意志の強さを現しているのでしょうか。

ヒンドゥー教の聖地・バラナシで静かに考えて
旅の切り上げを決意しました。現在、帰国のための準備を進めています。

以前「日本に帰っても出来ることは無い」とここで書きました。
でも、ささやかですが一つだけ出来ることを見つけました。
不安を抱えている家族のそばにいること。
そのために今回の旅をいったんは切り上げても良いと思えたのです。

東京では未だ余震が続き、怯えながら日々を過ごす人が多いと聞いています。
東北地方の方々がどのように過ごされているのか、
情報では知り得ても、想像することすら適いません。
僕たち日本はこれから、強い意志を持って進んでいかなければならない。
ガンガーの岸に立って遠くを見やる少年の横顔を見たとき、
ふとそんなことを思いました。

数日中に帰国します。


When I saw this boy's face,I had felt strongness of will.
And then,I decided that stop this travel and go back to JAPAN.

Now I started preparation for flight to Japan already.
I must quit traveling.It is regrettable.
But now I'm going back.
I wrote "There's nothing I can do for Japan,only pray".
But I found it.This is small and quiet thing but important.
That's be with my family.
In Tokyo,earthquakes and nuclear worry still scares people.
My family also lives in fear.

I'm really sorry that cannot meet to my friends again in Nepal.
Arjun,Ramon,Achat...I'm sorry.

But I have to go back.
And we must keep going with strong will and hope.
Maybe in few days,I'll be in my country Japan.

2 コメント:

  1. 帰国ですか。
    こういう状況ですので、仕方ないですね…

    ReplyDelete
  2. deni

    な。
    帰るという選択肢もありかなと…。
    放浪者としては不甲斐ない俺を許してくれっ。

    ReplyDelete