2013/07/16

美瑛の丘と富良野の花。


Scenary of BIEI-hill. Nikon D800E + AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

3連休は、美瑛・富良野へ。観光案内は続きます。
綺麗です。が、僕が浸かりたい自然とはかけ離れたもの。
一朝一夕に良い写真が撮れるわけでもなく…。
ほとんど三脚も立てずに、久しぶりにゆる~いスナップを楽しみました。

last weekend, I went to BIEI (美瑛) & FURANO (富良野) as sightseeing guide.
These are the place famous for beautiful scenery of Hokkaido.
The color of wheat field, flowers of potato. The hills of BIEI was really beautiful.




Farm Tomita. famous for Lavender field. Nikon D800E + AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

たしかに、色彩鮮やかな景色は美しいけれど、
僕はお花畑より、ラベンダーの合間を飛び交うミツバチに目が行ってしまいます。
でもやっぱりファーム富田はとっても素晴らしくて、皆さんが列をなしてくるのがわかります。
周りの道路は渋滞するほど…。
…あ、ラベンダーの爽やかな香りも心地が良かったな。

At FARM TOMITA in Furano,
we enjoyed the vivid color of huge flower garden.
especially lavender's purple were nice.
But there was so crowded...!



3連休。最も混雑する場所に、最も混む時期に…。
人ごみの苦手な僕一人では、見ることのなかったであろう景色。
でも終わってみればけっこう楽しんでた自分がいます。
まぁ、次行くなら冬かな。

北海道は良い季節。夏の真っただ中にいます。
観光地巡りなんてしてる場合じゃないぞ…。
来週からは、美しい自然の中に足を向けようと思います。

These places were really nice & beautiful.
But I don't think that want to go there many times.
Because these field & garden were man-made landscapes.
My will wants real nature like green forest.

Sightseeing has been finished.
Next, I'll be into nature. :)








0 コメント:

Post a Comment