2013/04/17

道東案内。

20130414-DSC_0365-Notoro
Cape Notoro, Ryuhyo has gone. Nikon D300 + AT-X 165 PRO DX

流氷も去り、すっかり春の能取岬です。

知人のKさんが、はるばる遊びに来てくれましたので、道東をご案内。
仕事で世界各地を飛び回るKさんは、僕たち夫婦共通の知人で、旅の大先輩。
車内で旅の話に盛り上がりながら、僕の好きな場所を巡りました。

Our friend of traveller came to Hokkaido and stayed at our house.
He experienced travelling all over the world.
We always enjoy his wonderful travel stories. really interesting... :)
I guided him to some my favorite places in eastern area of Hokkaido.



20130413-DSC_0313-K_Fox
Nikon D300 + AF-S VR Nikkor 70-300mm/F4.5-F5.6G (IF)

チミケップ湖では、なかなか品のあるキツネ氏がお出迎え。
溶けかけた湖面をしゃりしゃりと歩いてきてくれました。
キツネの足音なんて、初めて聞いた…。

道中は、広々とした景色を楽しみながら、まだ雪の残る水辺でフキノトウを採って遊んだり、
キツネやモモンガ…動物を間近に見たり…。

Fox, flying squirrel, deer...
We saw some wild animals.
And enjoyed vast landscapes of Hokkaido.


20130414-DSC_0380two-ramen
two-ramen at Yambetsu. Nikon D300 + AT-X 165 PRO DX

昼には、海へと車を飛ばして、
僕の大好きな、オホーツクの名物ラーメンも食します。

Lunch was Two-ramen,
famous Noodle soup at area of Okhotsk.





夜はもちろん宴会でございます。
網走で今が旬の毛ガニとウニを買い揃え…
欧州土産のシャンパンをいただきながら、旅の会話も盛り上がります。

And yummy foods and drinks at the evening.
Souvenir drinks from Europe which he brought.
and now is the best season of Hokkaido's hair crab and sea urchin.
So delicious!



20130415-DSC_0397-K_SnowTrek
Snowshoe Hiking in Akan forest. Nikon D300 + AT-X 165 PRO DX

翌日は、阿寒へ。
スノーシューで、残雪に足をとられながら森を歩きます。
それから、帰りに温泉も。

The next day, went trekking to Akan national park.
That was his first snowshoe-trekking.
I hope he enjoyed that.



20130415-DSC_0403-onneto
Melting lake, and Mt.Akan-Fuji. Nikon D300 + AT-X 165 PRO DX

快晴のオンネトー。
天候にも恵まれて、なかなか楽しい日を過ごすことができました。
久しぶりにいろんな話ができて嬉しかった。
Kさん、ありがとうございました。

Sky was fine, view was nice.
And talked so much.
It was so enjoyable days. Thanks!!









0 コメント:

Post a Comment